Usporiadanie vonkajšej kampane nestojí malé peniaze, preto je dôležitý každý detail. Kľúčovým je však grafický návrh, ktorý má za úlohu nielen informovať zákazníkov o vašich službách, ale hlavne zaujať! Znie to možno jednoducho, ale dobrý grafický návrh má svoje "zlaté pravidlá", o ktoré sa s vami radi podelíme.
Aký má vaša kampaň účel? Chcete zvýšiť povedomie o vašej značke? Získať nových zákazníkov? Upozorniť na váš nový produkt? Najefektívnejšie sú reklamy s jedným jednoduchým cieľom. Ak sa budete snažiť cieľov splniť viac, pravdepodobne sa na plochách bude objavovať príliš veľa informácií a kampaň tak nebude ani zďaleka tak efektívna, ako by byť mohla.
S jedným jednoduchým cieľom prichádza tiež jednoduchá "message". Účelom vonkajšej reklamy je v potenciálnom zákazníkovi vzbudiť zvedavosť, záujem o ďalšie informácie. Oznámenie na ploche by tak nemalo byť obsiahle, nesnažte sa zákazníkovi oznámiť všetky informácie o vašej firme, nič by si nezapamätal. Snažte sa ho zaujať jednoduchým námetom, zákazníka tak privediete na svoj web, pobočku alebo ho prinútite zistiť si o vás viac.
Už ste niekedy narazili na pútavý billboard, ale nemali ste tušenie, aká spoločnosť s nápadom prišla? To je presne to, čoho by ste sa mali vyvarovať. Najdôležitejšou časťou plagátu je vaše logo. Len tak si nápaditú reklamu zákazník spojí práve s vašou firmou. Logo by malo byť dostatočne veľké, aby bolo rozpoznateľné, nie však príliš, pretože by prebilo oznámenie a pôsobilo skôr rušivo.
Hoci je billboard médiom väčších rozmerov, mala by byť reklama jednoduchá a výstižná. Často má zákazník na prehliadnutie billboardu len pár sekúnd a mal by hlavne poznať, kto ponuku ponúka a čo ponúka. Ideálne je preto na návrh použiť len 7 či menej slov. Bohato postačí napríklad váš slogan - menej je viac. Text by mal byť nielen krátky a výstižný, ale hlavne čitateľný. Na plagáty sa najlepšie hodia jednoduché fonty, bez rušivých detailov a ozdobných prvkov.
Vyhnite sa uvádzaniu niekoľkých kontaktných údajov - bohato postačí jeden. Ľudia tak budú venovať pozornosť hlavne vášmu oznámeniu, ktoré by sa v množstve informácií mohlo stratiť a návrh by bol neprehľadný. Ideálne sú napríklad webové stránky, pretože si väčšina zákazníkov firmy a kontakty na ne vyhľadáva na internete. Neplatí to však vždy, záleží, čo propagujete a kto je vaša cieľová skupina. Pre hotel za rohom je určite ďaleko vhodnejšie uvádzať adresu alebo smerovku. Pre kampane mierené na staršie generácie môže byť vhodnejšie uvádzať napríklad telefónne číslo. Naopak, u menších reklamných formátov s reklamou určenou pre mladšie generácie, napríklad študentov, by svoje miesto v kampani mal mať aj QR kód ako náhrada samotnej webovej adresy.
Obrázky zaručene upútajú pozornosť a zvyšujú efektivitu reklamy, je vhodné ich použiť takmer pre všetky kampane. Obrázky však musia byť relevantné a súvisieť so zameraním vašej firmy. Výstižne tak ukážete zákazníkom, čo im ponúkate.
Výber kombinácií farieb na plagát je veľmi dôležitý. Najviac pozornosti upútate veľkými kontrastmi, veselými a výraznými farbami. Farby by sa k sebe mali vzájomne hodiť a ich kombinácie by mali byť rovnaké ako tie, ktoré používate pre kampane prostredníctvom iných typov médií - zákazníci si vás tak lepšie vybavia a zapamätajú.