S príchodom internetu sa začal rýchlo meniť náš život, veľa vecí dnes môžeme urobiť z pohodlia domova. Stačí len pár klikov. Podobným spôsobom sa začal vyvíjať aj marketing a online reklama postupom času nadobúdala na popularite. Vonkajšia reklama naopak, má tendenciu byť ignorovaná. Aj v dnešnej dobe online príspevkov má však v marketingovom pláne svoju úlohu. Prečo?
Najväčšou prednosťou vonkajšej reklamy je to, že ju uvidí každý. Či už chcete osloviť akúkoľvek cieľovú skupinu, je vonku. To je u iných typov propagácie nevídané - sú vašimi zákazníkmi ľudia stredného a staršieho veku? V tejto vekovej skupine je používanie internetu často až výnimkou. Cielite na mladú generáciu? Študentov? Veľa z nich dnes používa Adblock a vaša reklama im môže uniknúť. Preto je tá vonkajšia výbornou voľbou. Nachádza sa v rôznych typoch lokalít a nedá sa vypnúť.
V Slovenskej republike si môžete pre kampaň vybrať z rôznych formátov, najčastejšie sú to billboardy, bigboardy a citylighty. Ak propagujete motorest, ideálnym je umiestnenie pozdĺž cestného ťahu, v jeho blízkosti. Ak propagujete napríklad festival, dobrou voľbou sú citylighty, pretože je na plagát možné, v porovnaní s ostatnými formátmi, dať viac informácií - dátum konania, vstupné, program. Každý formát má svoje špecifiká a je vhodné ho použiť na určitý typ kampane - bližšie informácie k nim nájdete v našom článku o formátoch reklamy.
Najefektívnejšia je taká reklama, ktorú si ľudia pamätajú. K tomu je potrebný nielen dobrý nápad, ale tiež to, aby ľudia reklamu videli viackrát a vryla sa im do pamäti. Vzhľadom nato je vonkajšia reklama jasná voľba, potenciálni zákazníci reklamu uvidia po ceste do práce alebo školy a zase naspäť. Pôsobí 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Po celý mesiac. Ak to spojíte s nápaditým grafickým návrhom, na vašu značku nezabudnú.
Bannery na internete sú preslávené svojou rušivosťou, vyskakovacie okno vám zabráni dočítať článok, v televízií zase reklama beží namiesto filmu alebo správ. Proste sa objaví vo chvíli, keď je to to posledné, čo chcete vidieť. Kedy ale premýšľate o nákupe? O tom, čo potrebujete zariadiť alebo napríklad o dovolenke? Vonkajšia reklama zákazníkov od ničoho neruší a zasiahne ich v pravú chvíľu, keď sa vracajú domov, vyrážajú do mesta, čakajú na vlak - keď sa rozhodujú o tom, čo a kde nakúpiť.
Vonkajšia reklama je, hoci to môže znieť prekvapivo, dobrým prostriedkom na podporu firiem pôsobiacich hlavne v online prostredí. Kde nájdete najviac nových zákazníkov? Aktívni užívatelia internetu vás už pravdepodobne poznajú. Vonkajšia reklama vám ale ponúka možnosť, na vašu firmu upozorniť v prostredí, kde sú ľudia, ktorých online nenájdete. A vy získate zákazníkov, ktorých by ste inak neoslovili.