Billboardy umožňujú perfektné zacielenie reklamy

Vonkajšia reklama umožňuje vďaka správnej polohe billboardov presné zacielenie potenciálnych zákazníkov. Opakovane ich oslovuje, preto je ľahko zapamätateľná. Billboardy navyše efektívne pôsobia na ľudské emócie. Zákazníci vonkajšiu reklamu vnímajú ako menej rušivú a obťažujúcu než online kampane, ktoré im nekontrolovane vyskakujú na internete.

Zákazníkov viac obťažuje reklama online

O vonkajšej billboardovej reklame sa často hovorí, že je neefektívna a nie je v zacielení tak presná ako online reklama. Samozrejme opak je pravdou: Používatelia vnímajú ako ďaleko viac obťažujúce reklamné bannery, ktoré blikajú všade na monitoroch, než billboardy. K tomu pripočítajte bannerovú slepotu a Adblock, ktorý majú zapnutý prakticky všetci rozumní mladí ľudia. Billboardy majú v tomto smere mnoho výhod:

  • Nie je možné ich vypnúť.
  • Vidia ich aj pasívnejší používatelia internetu.
  • Na zákazníkov pôsobia opakovane, jazdia okolo nich deň čo deň. Preto si ich ľahšie zapamätajú.

Vonkajšia reklama je tiež účinnou podporou online reklamy a zlepšuje jej výsledky.

Billboardy umožňujú presné zacielenie

Vonkajšiu reklamu totiž môžete umiestniť presne tam, kde sa vyskytujú vaši zákazníci. Vyberiete si konkrétne mesto a konkrétne miesto. Ak chcete zacieliť na študentov, umiestnite reklamu pred fakultu alebo internát. Na svoj hotel môžete upozorniť 500, či 100 metrov pred odbočkou z cesty. Reklamu môžete umiestniť na parkovisko obchodného centra, kde máte hračkárstvo. Alebo naproti prevádzke a predajni vášho konkurenta. Ak viete, koho chcete osloviť a kde svojich zákazníkov hľadať, máte vyhrané. 

Vonkajšia reklama pracuje s emóciami na výbornú

"Naši zákazníci vidia najväčší potenciál billboardov práve v práci s emóciami. Vytvoria náladu a dokážu perfektne zaujať. Preto ich využívajú cestovné kancelárie, ktoré chcú nalákať zákazníkov na dovolenku v cudzine. Alebo výrobcovia automobilov, ktorí u svojich zákazníkov chcú vyvolať emócie. Politické strany potom vďaka billboardom často útočia, zatiaľ čo napríklad Rodinný pivovar Bernard radšej provokuje," komentuje cielenie billboardov Martin Chytrý, špecialista na vonkajšiu reklamu.

Billboardy dokážu vyvolať záujem a upozorniť na dôležité udalosti.

  • Pozvať na koncert, festival alebo event.
  • Upozorniť na produkt, nový model auta alebo perfektnú farbu na vlasy.
  • Pozvať zákazníkov do vašej reštaurácie. Zastavte sa na občerstvenie.
  • Dať vedieť zákazníkom, že budúci týždeň bude v akcii maslo.
  • Predstaviť novú predajňu alebo značku.

Billboardy pomáhajú budovať známosť značky a majú aj signalizačný efekt pre ekonómiu. Vonkajšia reklama je pomerne drahá, preto signalizuje kvalitný produkt.

Tip pre menšie firmy: Pre menšie a stredne veľké firmy môže vonkajšia reklama znamenať aj istú prestíž. Verejnosť totiž dlhodobo vníma billboardy ako niečo exkluzívne, čo si môžu dovoliť len úspešné firmy alebo podnikatelia. Keď sa vo vašom meste objaví prvý billboard na vašu nábytkársku firmu, ľudia začnú vnímať, že sa vám darí.

Kedy sa oplatí do billboardov investovať?

Predovšetkým, ak je vaša služba alebo produkt určený pre širokú skupinu ľudí v jasne vymedzenej lokalite a potrebujete vzbudiť ich záujem. napríklad:

  • Keď otvárate novú predajňu, reštauráciu alebo autosalón.
  • Keď chystáte koncert, festival alebo ples.
  • Keď uvádzate na trh nový výrobok alebo službu.
  • Keď predávate byty či domy v danej lokalite.
  • Keď chcete ľudí prilákať na váš event.
  • Keď robíte nábor nových pracovníkov.

 

Ako s billboardmi neurobiť chybu

Základným predpokladom je znalosť vašej cieľovej skupiny. Aby bola vonkajšia reklama účinná, musíte jasne vedieť, kto sú vaši potenciálni zákazníci. Podľa toho, koho chcete osloviť, si vyberajte konkrétne reklamné plochy. Cieľovej skupine musí zodpovedať tiež motív reklamy, vrátane grafiky i textov. 


Čo sú mojeBillboardy.sk

  • Združená ponuka desiatok agentúr vlastníkov reklamných plôch
  • Rýchle porovnanie cien naprieč celým trhom - prehľadne na jednom mieste
  • Tisíce billboardov v online mape, jednoduchý výber
  • Spojíme vás priamo s majiteľmi reklamných plôch - bez sprostredkovateľov
  • V ponuke len spoľahliví, overení dodávatelia reklamy
  • Zadajte dopyt a obdržíte ponuky všetkých agentúr, ktoré vlastnia plochy v danej lokalite!