Vonkajšia reklama umožňuje vďaka správnej polohe billboardov presné zacielenie potenciálnych zákazníkov. Opakovane ich oslovuje, preto je ľahko zapamätateľná. Billboardy navyše efektívne pôsobia na ľudské emócie. Zákazníci vonkajšiu reklamu vnímajú ako menej rušivú a obťažujúcu než online kampane, ktoré im nekontrolovane vyskakujú na internete.
O vonkajšej billboardovej reklame sa často hovorí, že je neefektívna a nie je v zacielení tak presná ako online reklama. Samozrejme opak je pravdou: Používatelia vnímajú ako ďaleko viac obťažujúce reklamné bannery, ktoré blikajú všade na monitoroch, než billboardy. K tomu pripočítajte bannerovú slepotu a Adblock, ktorý majú zapnutý prakticky všetci rozumní mladí ľudia. Billboardy majú v tomto smere mnoho výhod:
Vonkajšia reklama je tiež účinnou podporou online reklamy a zlepšuje jej výsledky.
Vonkajšiu reklamu totiž môžete umiestniť presne tam, kde sa vyskytujú vaši zákazníci. Vyberiete si konkrétne mesto a konkrétne miesto. Ak chcete zacieliť na študentov, umiestnite reklamu pred fakultu alebo internát. Na svoj hotel môžete upozorniť 500, či 100 metrov pred odbočkou z cesty. Reklamu môžete umiestniť na parkovisko obchodného centra, kde máte hračkárstvo. Alebo naproti prevádzke a predajni vášho konkurenta. Ak viete, koho chcete osloviť a kde svojich zákazníkov hľadať, máte vyhrané.
"Naši zákazníci vidia najväčší potenciál billboardov práve v práci s emóciami. Vytvoria náladu a dokážu perfektne zaujať. Preto ich využívajú cestovné kancelárie, ktoré chcú nalákať zákazníkov na dovolenku v cudzine. Alebo výrobcovia automobilov, ktorí u svojich zákazníkov chcú vyvolať emócie. Politické strany potom vďaka billboardom často útočia, zatiaľ čo napríklad Rodinný pivovar Bernard radšej provokuje," komentuje cielenie billboardov Martin Chytrý, špecialista na vonkajšiu reklamu.
Billboardy pomáhajú budovať známosť značky a majú aj signalizačný efekt pre ekonómiu. Vonkajšia reklama je pomerne drahá, preto signalizuje kvalitný produkt.
Tip pre menšie firmy: Pre menšie a stredne veľké firmy môže vonkajšia reklama znamenať aj istú prestíž. Verejnosť totiž dlhodobo vníma billboardy ako niečo exkluzívne, čo si môžu dovoliť len úspešné firmy alebo podnikatelia. Keď sa vo vašom meste objaví prvý billboard na vašu nábytkársku firmu, ľudia začnú vnímať, že sa vám darí.
Predovšetkým, ak je vaša služba alebo produkt určený pre širokú skupinu ľudí v jasne vymedzenej lokalite a potrebujete vzbudiť ich záujem. napríklad:
Základným predpokladom je znalosť vašej cieľovej skupiny. Aby bola vonkajšia reklama účinná, musíte jasne vedieť, kto sú vaši potenciálni zákazníci. Podľa toho, koho chcete osloviť, si vyberajte konkrétne reklamné plochy. Cieľovej skupine musí zodpovedať tiež motív reklamy, vrátane grafiky i textov.