Billboard vám môže poslúžiť rovnako kvalitne ako UXák so SEO špecialistom, ktorí vyladí váš web, alebo personalistka, ktorá naláka päť nových zamestnancov. Billboardy to dokážu tiež. Musíte však dobre poznať svoju cieľovú skupinu a vedieť, kde sa pohybuje. Udržiavaťdlhodobo dobrú kvalitu, dokázať v prevádzkarni z návštevníkov urobiť zákazníkov a mať voľnú kapacitu na nové zákazky. Samozrejme sú aj prípady, kde billboard naozaj nič nevyrieši- a o tých si povieme dnes.
Na online si menší a stredne veľkí podnikatelia spravidla najímajú špecialistov, pretože konkrétnej práci výkonnostného marketéra alebo webového analytika nerozumejú. Oproti tomu je zadávanie vonkajšej reklamy veľmi jednoduchý, pochopiteľný a úplne intuitívny proces. Billboard stačí dobre premyslieť, zadať grafikovi a prakticky do týždňa, či dvoch môže visieť na vybranom mieste. Kým úpravy webu či optimalizácia PPC kampaní môžu trvať mesiac či dva.
Veľmi zaujímavé je aj cenové porovnanie online a offline reklamy. Jeden billboard sa pohybuje rádovo v tisícoch, čo je aj cena, ktorú zaplatíte za niekoľko hodín práce špecialistu na online marketing. Keď investujete do UXáka, ktorý vám vychytá chyby na webe a zlepší jeho konverzný pomer, a SEO špecialistu, ktorý vás posunie vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, môže sa stať, že by ste si za peniaze, ktoré im zaplatíte, ľahko nasnímali dva alebo tri billboardy. A ako sú na tom cenovo? To zistíte v našom sprievodcovi formátov vonkajšej reklamy.
Billboard nie je novinový inzerát, ani PR článok. Vaši zákazníci si ho nebudú prezerať, ale prejdú okolo neho autom, prebehnú po chodníku alebo zamyslene prejdú s nákupným vozíkom. Máte niekoľko sekúnd na to, aby ste ich zaujali. Preto musí váš billboard obstáť v "škatuľkovom teste". Poproste svojho grafika, nech vám motív billboardu vytlačí vo veľkosti škatuľky od zápaliek. Prečítate oznámenie? Je zrozumiteľné? Vzbudzuje záujem? Vyvoláva emócie? Na krabičke od zápaliek vidíte ako na dlani, či váš billboard bude fungovať. Ak nie, vezmite to z gruntu znova: začnite zrozumiteľným oznámením s jedným motívom, vyberte dobrú emotívnu fotografiu a uveďte iba jeden kontakt. Stačí sedem krokov a skvelá grafika je na svete!
Billboard nie sú peniaze vyhodené oknom, ak robíte niečo pre širokú skupinu ľudí vyskytujúcu sa na konkrétnom mieste.
Billboardy v poslednej dobe prekvapivo využívajú aj strojárske a technologické firmy, ktoré predtým vôbec nerobili masovú reklamu. Nepotrebujú ju ani teraz, pretože vyrábajú napríklad letecké motory na export do zahraničia. Čo však potrebujú, sú noví pracovníci. Jeden billboard teda často zastane prácu ihrísk, prehĺbi povedomie o firme medzi uchádzačmi a privedie viac nových pracovníkov.
Tip: Pre kultúrne, spoločenské a športové podujatia je ideálnou kombináciou billboardová reklama v spojení s regionálnym rádiom či jednoduchou landing page na webe.
Billboard si rozhodne neobstarávajte, ak:
Praktický príklad: Náš klient prevádzkuje požičovňu bágrov s veľmi úzkou cieľovou skupinou zákazníkov. Ale požičanie bágra je nákladná záležitosť - stojí približne 550 Eur. Spočítal si teda, že ak vďaka billboardu prenajme aspoň jediný báger, vráti sa mu investícia štvornásobne. Zvolil správne umiestnenie billboardu, rozumne zvládol grafickú realizáciu ainvestíciasa mu vrátila mnohonásobne.
Zaručene potom neuspeje billboard, ktorý je preplácaný a plný informácií. Ak ponúkate zákazníkom tri rôzne fotografie, kontaktnú adresu, webové stránky, e-mail a telefón, nezapamätajú si prakticky nič.