Vonkajšia reklama má aj dnes v marketingovom pláne svoje miesto. Reklama propaguje služby firiem v pravú chvíľu - keď sa ľudia rozhodujú o svojich nákupoch. Zasiahnu väčšinu obyvateľstva, aj tú, ku ktorej by ste sa inými kanálmi nedostali. Aby sme to však nemali také jednoduché, táto podoba reklamy ponúka niekoľko formátov, z ktorých každý sa hodí pre iné kampane. Najpopulárnejšími sú billboardy, bigboardy a citylighty.
Najuniverzálnejším formátom vo svete vonkajšej reklamy sú billboardy. Nachádzajú sa v podstate všade, od ciest po centrá miest, a je tak možné kampane lokálne zameriavať na konkrétne cieľové skupiny obyvateľov. Je to cenovo dostupné médium, vhodné aj pre menšie firmy. Ceny sa pohybujú medzi 100 - 160 € / mesiac. Formát je vhodný pre dlhodobé, niekoľkomesačné kampane, ale aj pre kampaň mesačnú. Efektivitu vonkajšej reklamy zvyšuje obmena reklám, ktorá je u billboardov jednoduchá, a tiež skvelá grafika. Plochy majú rozmer 5,1 x 2,4 m.
Bigboardy sú, rovnako ako billboardy, plagátové plochy, u ktorých je jednoduché a lacné vymieňať plagáty. Sú vhodné pre dlhodobé i krátkodobé kampane. Oproti billboardom sú však väčšie (9,6 x 3,6 m) a tým pádom drahšie - sú ideálne pre stredné až veľké firmy. Mesačný prenájom vychádza na 600 - 900 €. V porovnaní s billboardami sú tieto plochy formátom exkluzívnejším - nachádzajú sa v kľúčových lokalitách, hlavne v okolí hlavných ťahov a nákupných centier. Potenciálni zákazníci tiež reklamu uvidia aj v noci, pretože sú plochy osvetlené.
V centrách miest, v okolí MHD a v peších zónach nájdeme presvetlené reklamné vitríny - citylighty. Vitríny majú rozmer 1,18 x 1,75 m a prenajímajú sa za 150 - 250 € / mesiac. Vďaka menším rozmerom je možné reklamu umiestniť na miestach, kde nemôžu byť billboardy. Plochy sú presvetlené, teda viditeľné 24 hodín denne. Veľkou výhodou tohto formátu je to, že je možné do grafického návrhu zahrnúť dlhšie oznámenia. U väčších formátov je ideálne na plochy dať len pár slov, často len slogan, pretože ich ľudia vidia len niekoľko sekúnd. Na prehliadnutie citylightov má okoloidúci viac času a tento typ reklamy je tak populárny napríklad medzi maloobchodnými reťazcami, predajcami občerstvenia, usporiadateľmi festivalov, eventov a iných voľnočasových aktivít. Do reklamy je ľahké zahrnúť program podujatia, ceny vstupného, termín priebehu a pod. Tento formát je možné využívať pre dlhodobé i krátkodobé kampane.
Pre image branding sú dobrou voľbou štítové plochy. Ich rozmery sú rôzne a ich cena tak závisí predovšetkým od veľkosti plochy. Jedná sa o veľké formáty, umiestnené na fasádach budov. Sú vhodné pre dlhodobé kampane.